19 Eylül 2008 Cuma

Adana usulü karışık dolma

Adana usulü dolma
Herkes dolma yapmayı biliyor zaten .Benim size söylemek istediğim
pişerken dolmanın üzrine dökülen sos.Bir çok yer bu sosu bilmiyor sanırım.Ama deneyin eminim siz de çok beğeneceksiniz.



Dolmayı ocağa koyduktan sonra ;birkaç diş ezilmiş sarımsak , biber salçası,kuru nane ve zeytinyağı tavada biraz ısıtıyorsunuz, pişmeye yakın dolmaların üstüne döküyorsunuz.Bu sos lahana sarması için de yapılır.Yalnız etli dolmalar için hazırlanır,zeytinyağlılar için değil.
Afiyet olsun!!





3 yorum:

Nur dedi ki...

Merhabalar,
çok cici bir blogunuz var hayırlı olsun..
Buarada çok güzel bi tesadüf oldu dolma sosunu ögrenmem :)
Kısmet olursa pazar günü misafirlerim var kuru patlıcan dolması yapmayı düşünüyorum bu sosu onun üzerinede tavsiye eder misiniz?

Birde Kukuletalı şapka modeliniz çok şeker kendime yapmayı düşündüm, yalnız örgü konusunda çok acemiyim :) umarım başarabilirim...

Ayrıca linklerinize eklediginiz için teşekkür ederim yalnız, nacizane ricam "Göz Nurumuz" olarak yazarsanız dahada sevinecegim :)
Böyle güzel bir blogu bende linklerime ekledim...
Sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

merhaba arkadaşım..
sayfanız hayırlı olsun.dolma sosuna gelince;4 yıl adanada kaldım.bayıldığım lezzetlerden biriydi.en lezzetli patlıcan dolmalarını orada iken yedim diyebilirim.sevgiler.güzel mesaj için terşekkürler.

nazardeğmesin07 dedi ki...

iyi geceler arkadaşım hoşgeldin aramıza hayırlı olsun sayfan mis gibi dolma kokuları sarmış heryanı ellerine sağlık çok güzel görünüyor..http://nazardeymesin07.blogspot.com